klassisk musikerdatabase eller find-hinanden forum

acciaccatura

Guest
Er der nogen der kender noget til et evt. internet-marked for musikere (amatør/prof) der prøver at finde hinanden? Jeg har søgt på Eniro og fundet www.musikerbasen.dk - men ak, der er absolut ingen musikere der som har noget med kompositionsmusik at gøre.

Er der nogen der ved noget?
confused.gif
 

Rune Vejby

Commodore of Water Music
Hejsa,

Der findes også en side ved navn www.musikanten.dk hvor der er en sektion dedikeret til at finde andre musikere... jeg ved dog ikke i hvor stort omfang man finder klassiske musikere....
 

acciaccatura

Guest
Hejsa,

Der findes også en side ved navn www.musikanten.dk hvor der er en sektion dedikeret til at finde andre musikere... jeg ved dog ikke i hvor stort omfang man finder klassiske musikere....

Tilsyneladende i intet omfang... Konklusion: klassisk musik er død, eller: musikere går ikke på nettet.
nut.gif


Mon ikke det er en kombination...

Tak for linket.
tiphat.gif
 

corno

Vice Admiral of Notes, Dots & at times also Slurs
Sr. Regulator
Hmm... Dansk Musik Årbog - www.musikinfo.dk - har nogle "medlemsannoncer" hvor musikere søger andre musikere, men det er vist ikke fordi de klassiske musiker er så vidt repræsenterede der, eller så mange andre steder på nettet heller.

Hvis du med kompositionsmusik mener musikkens udviklingen væk fra tonaliteten i starten af forrige århundrede, så er udvalget af "medmusikanter" nok begrænset til konservatoriestuderende og professionelle musikere - du kan jo altid slå et opslag op på det konservatorie der ligger tættest på dig for at se om der er nogen der deler dine interesser.
smile.gif
 

acciaccatura

Guest
Næeh... jeg mente såmænd blot klassisk og/eller nyere kompositionsmusik (i modsætning til improvisationsmusik - det er snart umuligt at forklare hvad man mener, lol) i bredeste forstand.

Det er rigtig pænt af dig at prøve at hjælpe, men egentlig er jeg netop gået på nettet for at prøve at finde nogle mennesker uden om de 'officielle' kanaler, som jeg udmærket ved hvordan fungerer, eller rettere ikke fungerer.

På en måde er det underligt at man kan finde stort set alt og alle på nettet, lige undtagen nogen at spille sammen med. Måske det kan tages som udtryk for at seriøst musikinteresserede lever i en verden fjernt fra teknologi og den brutale virkelighed, jeg ved det ikke - måske de simpelt hen ikke har tid. Men vanskeligt er det i hvert fald.

Jeg ved at der findes gode amatørmusikere 'out there' og en hel del arbejdsløse professionelle. Mit sigte er blot at komme i gang, måske senere skabe et netværk og så se hvad det kan blive til. Men starten kan blive en koldstart - man må jo ikke glemme at DK trods alt er et begrænset marked...
 
Top