"Der var engang" og KKSOs 50 års jubilæumskoncert

corno

Vice Admiral of Notes, Dots & at times also Slurs
Sr. Regulator
\"Der var engang\" og KKSOs 50 års jubilæumskoncert

I anledningen af KKSOs (Københavns Kommunes Skoleorkester) 50 års jubilæum har jeg tilegnet KKSO harmoniorkesterudgaven af værket "Der var engang".
Denne uropføres for "offentligheden" (efter en "intern første opførelse" i forbindelse med et jubilæumsarrangement for tidligere medlemmer af orkesteret her d. 1. oktober 2005) ved en koncert KKSO afholder torsdag d. 13. oktober 2005 kl. 19.30. Stedet er Aulaen på Grundtvigsskolen i Københavns nordvestkvarter - indgang via Hovmestervej 19, 2400 København NV.
Adgangen til koncerten er gratis.

KKSO består i dag af unge mennesker mellem 12 og 20 år, de har en ugentlig orkesterprøve på 3 timer og har haft værket på programmet siden sæsonstart for ca. 1½ måned siden. Med det in mente synes jeg at opførelsen af "Der var engang" d. 1. oktober 2005 var rigtig god og jeg ser frem til koncerten d. 13. oktober 2005.

Jeg håber nogle af jer har mulighed for at kigge forbi enten her d. 13. oktober eller når Amatørsymfonikerne skal spille symfoniorkesterudgaven d. 29. november 2005 (information om denne koncert findes andetsteds i dette forum) - og selvfølgelig meget gerne begge!

Vel mødt!
 

Christine Callisen

Commodore of happiness and laughter
Re: \"Der var engang\" og KKSOs års jubilæumskoncert

Nu spørger jeg lige dumt - "Der var engang", jeg har hørt det før men kan bare ikke lige huske hvad det er?? Altså i hvilken forbindelse jeg har hørt det.....
crazy.gif


Kan du lige hjælpe mig på vej?
ooo.gif
 

Christine Callisen

Commodore of happiness and laughter
Re: \"Der var engang\" og KKSOs 50 års jubilæumskoncert

JO JOoooo - det var den "Der var engang" - synes nok jeg havde hørt det - engang..... (okay dårlig humor...
grin.gif
)
 

Rune Vejby

Commodore of Water Music
Re: \"Der var engang\" og KKSOs 50 års jubilæumskoncert

Det lyder interessant. Jeg tror faktisk godt at jeg har tid til at komme et smut forbi og lytte til løjerne
wink.gif


P.S. Jeg kan se vi havde en diskussion vedr. lydkort i den forrige "Der var engang" tråd. Fik du nogensinde købt et nyt og er du begyndt at arbejde med VST?
 

corno

Vice Admiral of Notes, Dots & at times also Slurs
Sr. Regulator
Re: \"Der var engang\" og KKSOs 50 års jubilæumskoncert

Jamen du skal da være velkommen Rune - jeg vil selv anbefale koncerten med Amatørsymfonikerne til dem der kun har mulighed for/lyst til at komme til én af koncerterne - med al respekt over for KKSO så ligger der stadig en periode med øvearbejdet med værket for at det når helt ud over strabadserne som noderne, dynamikken, tempoet og ikke mindst intonationen kan udsætte dem for.
smile.gif


Jo jeg har fået anskaffet mig et lydkort der fungerer (computeren har stadig lidt med at "hoste" lidt nu og da ved lettere belastning af processoren, men det regner jeg med at en reinstallation af windows mm. kan afhjælpe, det har jeg bare ikke haft tid til endnu) og med en væsentlig lavere latency end det jeg havde tidligere. Jeg er dog ikke kommet så langt til at lege med VSTi endnu, men håber at kunne få set på noget her måske i forbindelse med "efterårsferien", hvis jeg da ikke er druknet i arbejde.
smile.gif


Fandt du forresten en fornuftig computerløsning til din bror Rune?
 

Lotus80

Commodore of Water Music
Re: \"Der var engang\" og KKSOs 50 års jubilæumskoncert

Skal vi ikke lave en MIMF-udflugt til koncerten den 29.? Evt. lave et kæmpe banner (i lyserødt) for at heppe?
banana.gif


grin.gif
 

Christine Callisen

Commodore of happiness and laughter
Re: \"Der var engang\" og KKSOs 50 års jubilæumskoncert

Ha ha - JO SUPER IDE! Bliver der så os aftalt transport fra Nordjylland????? - Hvis nu jeg laver banneret!
grin.gif
 

Rune Vejby

Commodore of Water Music
Re: \"Der var engang\" og KKSOs 50 års jubilæumskoncert

Thomas -> Jeg kan sagtens følge dig mht. KKSO og deres relativt korte øveperiode, men samtidig synes jeg det er ret charmerende at lytte til musik som ikke for alvor er blevet øvet helt ud på fingerspidserne! Det kan godt give et helt andet udtryk en gang imellem! Jeg reserverer i hvert fald den 13. oktober i min kalender
smile.gif


Det er godt at du har fået nyt lydkort og at latency dermed er blevet begrænset en smule
smile.gif

Jeg har selv netop købt ny VSTi software og jeg kæmper virkelig med enorme latency problemer lige for øjeblikket. Det er faktisk fuldstændig umuligt at indspille noget som helst
frown.gif
Når budgettet tillader det må jeg hele investere i noget nyt hardware.... Vil du afsløre hvilket lydkort du har købt?

Ja, jeg fandt en udmærket computer til min bror. Det blev godt nok en "standard model" fra Compaq, som var på tilbud, men den havde en masse god hardware som var perfekt til computerspil!


Lotus -> Det var da en fin idé! Og Christine, du kan da bare hoppe på cyklen og komme derudaf! Hvis du kører idag så passer det nok meget godt med at du er i Kbh. den 29.
wink.gif
wink.gif
 

Christine Callisen

Commodore of happiness and laughter
Re: \"Der var engang\" og KKSOs 50 års jubilæumskoncert

Jamen det kan jeg da godt - men jeg skal jo også hjem igen, og skal nå at købe julegaver inden den 24. december....
wink.gif

Det er da virkelig os for dårligt hvis jeg skal cykle - banneret bliver vådt!! I kunne da godt ofre en bus på mig!
mad.gif
 

Rune Vejby

Commodore of Water Music
Re: \"Der var engang\" og KKSOs 50 års jubilæumskoncert

OK, jeg køber en bus til dig
wink.gif
......
 

corno

Vice Admiral of Notes, Dots & at times also Slurs
Sr. Regulator
Re: \"Der var engang\" og KKSOs 50 års jubilæumskoncert

Rune: ja, det kunne godt være at et lydkort med mulighed for lavere latency kunne hjælpe dig... hvad har du egentlig i forvejen?
Mit nye lydmodul hedder RME Fireface 800 (http://www.rme-audio.com/english/firewire/ff800.htm) som jeg fik en god pris på hos Aage i forbindelse med at jeg købte bl.a. et nyt skrivebord mm.
En "Standard computer" kan såmænd også være helt fin! Godt at I fandt noget brugbart.

Christine: nu synes jeg du bliver lidt krævende...
wink.gif
"ofre en bus"? - det lyder egentlig også lidt morbidt!
grin.gif
 

Rune Vejby

Commodore of Water Music
Re: \"Der var engang\" og KKSOs 50 års jubilæumskoncert

Thomas: Jeg er faktisk ærlig talt ikke helt klar over hvilket lydkort jeg har i maskinen! Jeg mener det er SoundBlaster Live 256 med sorround understøttelse, men jeg er dog langt fra sikker... Det kan sagtens trække mindre sequencere som Reason og Tracktion men når jeg kører Cubase SX med bare 1 eller 2 VST plugins så bliver lyden meget uklar.

Fireface 800 ser virkelig godt ud! Jeg kan dog også se at prisen er lidt pebret, men godt at du fik lavet en "deal" med dem
wink.gif
I øvrigt kan jeg informere dig om at har jeg fundet en musikshop hvor der virkelig er penge at spare. De har et kæmpe udvalg (samme produkter som Aage og meget mere) og er tilmed dansk-baseret... Jeg vil/må ikke gøre reklame for dem her men du kan sende mig en PM, Thomas, hvis du vil have URL'en!

Jeg ved ikke rigtigt hvornår der bliver råd til et nyt lydkort. Første prioritet er et digitalklaver. Jeg er lige flyttet i en lejlighed hvor man IKKE må have musikinstrumenter så mit elskede akkustiske klaver må efterlades derhjemme!

P.s. undskyld at jeg har kørt din tråd helt på afveje
wink.gif
 

Christine Callisen

Commodore of happiness and laughter
Re: \"Der var engang\" og KKSOs 50 års jubilæumskoncert

Tsk Tsk - og her fået vi for alvor skåret ud i pap, hvem det EGENTLIG er der går og afsporer alle trådende!!!
shake.gif


Synes i en bus er lidt for meget..... okay så en ny cykel da??!
grin.gif
 

Jette

Rear Admiral of O Theatre & the 4 - 1 + a few more
Re: \"Der var engang\" og KKSOs 50 års jubilæumskoncert

Ja jeg synes også altid de afsporer trådene
shake.gif
wink.gif


Tillykke med den nye lejlighed Rune
banana.gif
up.gif


Lyder stadigvæk spændende med koncerten, nu må jeg se om jeg får taget mig sammen til at tage til København
whistling2.gif
, i givet fald bliver det den 13., for jeg er på kursus den 29.

Jette
grin.gif
 

corno

Vice Admiral of Notes, Dots & at times also Slurs
Sr. Regulator
Re: \"Der var engang\" og KKSOs 50 års jubilæumskoncert

Ja, mit Audigy 2 havde også problemer med Cubase SX - men ja, du skal nok op og have noget som M-Audio kortene (bl.a. Aage og Super Sound har et udvalg af dem) - de er heller ikke så dyre, og så fungerer de upåklageligt hvad jeg har hørt - men ellers så skal man "bare" have et pro audio kort (internt/pci eller firewire - usb kan jeg ikke anbefale) - hvis man vil beholde mulighederne i Soundblaster familien så skulle de nye X-Fi kort fra Creative være udemærket - også til pro audio - selvom det selvfølgelig er begrænset i in/out'sne.

Er du flyttet? jamen tillykke med det! - en lejlighed man ikke må have musikinstrumenter... lyder mærkeligt...- oh well... så må du beholde et studie hos forældrene...
smile.gif

Digitalklaverer er udemærkede til brug med hovedtelefoner og i forbindelse med computer-musik - men som inspirations-instrument som man kan sidde og klimpre på der gør de altså ikke noget for mig... men det kan jo være forskelligt fra person til person...
 

Christine Callisen

Commodore of happiness and laughter
Re: \"Der var engang\" og KKSOs 50 års jubilæumskoncert

Jamen <font color="pink"> RUNE </font> , er du flyttet..... sejt!
shocked.gif
Så holder du vel indflytningsfest???
grin.gif

Jeg har tid i efterårsferien.....
banana.gif
 

Rune Vejby

Commodore of Water Music
Re: \"Der var engang\" og KKSOs 50 års jubilæumskoncert

Jette -> Mange tak
smile.gif
Jeg håber vi ses den 13.

Thomas -> Tak for rådene mht. lydkort
smile.gif
Ja, det er ikke optimalt med et digital klaver, men så længe lyden er ok og tangenterne er vægtede så er det jo fint nok til den daglige øvning
wink.gif
... Men jeg er lidt nervøs for mulighederne, eller mangel på samme, for at komponere på et sådan klaver
frown.gif
Jeg har kigget lidt på Yamahas nye CLP 230 serie, hvor der også er MIDI og USB support, men jeg kender ikke til lydkvaliteten på produktet... Måske du kan give mig et god råd mht. til produktvalg, Thomas? Det ville jeg sætte pris på!

Christine -> Du er da velkommen i efterårsferien
wink.gif
wink.gif
 

corno

Vice Admiral of Notes, Dots & at times also Slurs
Sr. Regulator
Re: \"Der var engang\" og KKSOs 50 års jubilæumskoncert

Jamen dog, så er der åbenbart fest hos Rune i efterårsferien!!!
cheers444.gif
wink.gif


Et digital klaver er helt sikkert fint at øve på - jeg måtte også udskifte mit opretstående klaver da jeg flyttede hjemmefra og ville have mit klaver med - og samtidig fik jeg mulighed for at tilkoble det til min computer via USB/MIDI - det er så først her fornylig at jeg har fået sat det hele op i en mere eller mindre brugbar konstellation.
Mht. produktvalg så handler det om preferencer der ikke adskiller sig så meget fra valg af et "normalt" klaver. Der kan selvfølgelig være spørgsmål omkring stabilitet i forbindelse med tilslutning til computer og i hvor stor en grad man vil kunne manipulere med de lyde der ligger i klaveret, meni sidste ende handler det, for mig at se, mest om hvordan man selv bedst har det med klaveret/klangen/anslaget. Så mit råd er umiddelbart at tage ind til Aage og SuperSound/Knud Eskildsen eller hvis du har en god musik forretning i dit lokalområde (hvor er du så flyttet hen om man må spørge?
smile.gif
), og prøve hvad de har - lyt til klaveret og "føl dig frem" så at sige. Hvis du finder et klaver du har det god med men som ikke lige har USB tilslutning så gør det ikke så meget - det klares lige så odt via MIDI, som langt de fleste klaverer er udstyret med - USB er i den forbindelse blot for "nemhedens skyld".
Jeg selv er "vokset op med" Rolands digitale lyde - så jeg valgte et Roland Stagepiano - FP-5 - med tilhørende stativ. Jeg har også gode erfaringer med Yamahas digitalklaverserie, dem har de inde på Musikvidenskabeligt Institut til brug for hørelære/brugsklaver undervisningen. - Men personligt er jeg, i hvert fald indtil videre, tilhænger af Rolands lyde - og med den tilsluttet en computer med et godt virtuelt instrument så kan man få den til at lyde som hvad som helst - og så er den indbyggede lyd måske ikke så vigtig men derimod "feelingen" man har med klaveret. - En god ting vil også være at tage dine hovedtelefoner med, dem du har forestillet dig du skal bruge, - for selvom de indbyggede højtalere da er tålelige så er det altså ikke altid der man skal gå efter kvaliteten!

Held og lykke!
smile.gif
 

Christine Callisen

Commodore of happiness and laughter
Re: \"Der var engang\" og KKSOs 50 års jubilæumskoncert

GODT INITIATIV Rune!!!!!
cheers444.gif
grin.gif


Jeg tror jeg skriver til Frederik og fortæller at i går og afsporer alle trådene mens han er væk!
shake.gif
 
Top