Anmeldelser på nettet... (Danish)

Frederik Magle

Administrator
Staff member
ADMINISTRATOR
Regulator
Fra tid til anden finder jeg, eller bliver gjort opmærksom på, anmeldelser og kommentarer om min musik skrevet af forskellige mennesker (både musikkyndige og lægfolk) rundt omkring på nettet. Jeg vil opdatere denne tråd løbende med de mest interessante af de danske af slagsen. Anmeldelser skrevet af professionelle anmeldere (f.eks. fra dagbladene) vil dog fortsat blive postet i »Reviews« tråden (på både dansk og engelsk).

Jeg lægger ud med en meget fin lille anmeldelse af mit stykke »Far Away«, skrevet af en musiker ved navn Kim Bruun på mymusic.dk (link):

Uddrag:
Hvordan kan et stykke musik som dette være SÅ overset?
Afsindigt flot komposition, hvilket det også burde være ophavsmandens CV taget i betragtning. Det stråler ud af musikken, at her er udført et professionelt stykke håndværk.
Far Away kunne snildt være et stykke filmmusik til en af de helt store actioneventyr som Mission Impossible, Indiana Jones eller lignende.
Langsom grandios åbning, der kører over i de hurtigtgående action-fyldte, der får lidt ro på med store strygerarrangementer. Alle elementer er her til et godt stykke filmmusik...
 
Top