et andet lille værk

hornsalvig

New member
Hejsa.

Nu da Frederik havde lagt sit lille intermezzo ud til os alle, ville jeg da også gerne bidrage med et lille stykke jeg skrev for snart 13 år siden. Det er stadig en af mine favoritter, da jeg skrev det til en pige - og hun er i dag min kone og mor til snart 3 af mine børn (uha - termin den 9. juni)
Det er et lille stykke programmusik, 5 variationer over samme tema, der beskriver en forelsket ung mands 5 temperementer mens han forsøger at gøre indtryk på pigen:
Stædighed
Inderlighed
Agressivitet
Spøgefuldhed
og ... fuldstændig fjollet

men hvordan gør jeg???

Jeg har lavet den som PDF-fil (i en meget dårlig kvalitet - derfor er jeg ikke bange for at lægge den på nettet), men kan jeg bare lægge den som vedhæftet fil - eller hvad?

Håber på svar fra Frederik eller andre der ved det.

Jeg har den desværre ikke som mp3-fil, for der er aldrig nogen der har spillet det
bawling.gif


men finale kan eksportere midifiler, så måske skulle jeg prøve det...

Salvig
 

corno

Vice Admiral of Notes, Dots & at times also Slurs
Sr. Regulator
Der er mulighed for at "tilføje" filer til et indlæg ved at have hak i "I want to preview my post and/or attach a file" - og så på næste side vælge at tilføge en fil - der er så en max. størrelse på denne fil - 2 mb mener jeg... - et andet alternativ er du kan sende din fil til mig pr. e-mail - så skal jeg nok gøre den tilgængelig og sende dig et link hvor til den kan hentes (ved ikke om frederik kan gøre det samme... vil jeg tro)... men ellers bare send løs så finder vi ud af det...
smile.gif
 

hornsalvig

New member
jeg prøver at sende noden med her.

finales eksport som midifil gik helt i vasken - den tog ikke tempi med - det lød ganske forfærdeligt!!!!!!!!

Salvig
 

corno

Vice Admiral of Notes, Dots & at times also Slurs
Sr. Regulator
hmm... den virker ikke for mig... får filen ned men adobe brokker sig over at den ikke virker ordentlig...
virker den for dig selv?
mht. finale-lyd - prøv evt. at optage det dit lydkort afspiller som wave og konvertér som mp3... det plejer jeg at gøre...
smile.gif
 

corno

Vice Admiral of Notes, Dots & at times also Slurs
Sr. Regulator
det var bedre...
smile.gif

noderne ser da ikke helt så slemme ud... det kunne være meget værre
wink.gif
 

hornsalvig

New member
filen virker fint på min comp. internt, men jeg kan heller ikke se den når den har været en gang "ude".

Hvad skal jeg optage med?

salvig
 

hornsalvig

New member
jeg bruger bare en gratis PDF-converter, og den gør det ikke ordentligt. Jeg er temmelig pertentlig med mine noder, så jeg er IKKE tilfreds...
smash.gif
 

corno

Vice Admiral of Notes, Dots & at times also Slurs
Sr. Regulator
hehe... ok... ja... men som nodeskriver så kommer man nu ud for lidt af hvert, og det her er da noget af det mere læselige
wink.gif
- hvordan går det med lyd-delen af det?
du kan evt. sende mig finale filen, så skal jeg gerne lave en mp3 fil for dig som du kan vedhæfte her...
 

hornsalvig

New member
jep - men jeg er jo selv nodeskriver, så hvad der kommer herfra skal bare være perfekt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg spurgte dig før hvad du bruger til at optage med??
 

corno

Vice Admiral of Notes, Dots & at times also Slurs
Sr. Regulator
ah... sorry... det så jeg ikke...
jeg har mit lydmodul tilkoblet min line-indgang på lydkortet og bruger et lydredigeringsprogram der hedder Sound Forge til at optage den indgående lyd med - derefter bliver det normaliseret så man ikke skal skrue alt for meget op for lyden for at høre noget... og viola...
smile.gif
 

hornsalvig

New member
ok - du går altså ud af maskinen for at gå ind igen. havde jeg ikke tænkt på - og jeg mangler lidt ledninger. Jeg prøver lige at sende dig filen.

Salvig
 

corno

Vice Admiral of Notes, Dots & at times also Slurs
Sr. Regulator
nah... i mit tilfælde er mit Roland SC-8850 modul en ekstern kasse der er forbundet via USB kabel og phono-kabeæ til computeren... - det skulle nu også være muligt at optage et lydkorts midi-output - man skal bare lige indstille computeren til at fange den rette "lyd"...
smile.gif


oki... jeg kigger lige på det...
 

corno

Vice Admiral of Notes, Dots & at times also Slurs
Sr. Regulator
jep... den er på vej retur til dig... der er lidt støj på min input kanal - har bestilt nyt lydkort - kommer om nogle dage - så... men det er ikke så slemt igen...
smile.gif
 

hornsalvig

New member
vente, vente, vente.

Virkede den god nok i tempi??

Jeg havde desværre ikke fået lavet pause mellem satserne, men det håber vi at der kan ses gennem fingre med...

Salvig
 

corno

Vice Admiral of Notes, Dots & at times also Slurs
Sr. Regulator
nu er det lidt svært at sige... - der stod ikke noget i filen om temposkift... der var faktisk kun noderne... hmm... og nu fik jeg en mail retur med et problem - ved ikke om du får mailen i sidste ende? ellers må jeg lige finde en alternativ afleveringsmetode
smile.gif
 

hornsalvig

New member
nej, jeg har lavet filen oprindeligt på en gammel version 97c af finale, så tempi er skrevet ind som skjult parameter, som man skulle dengang. Jeg har bare konverteret den til finale 2003 uden at undersøge hvordan den gjorde...

Salvig
 

corno

Vice Admiral of Notes, Dots & at times also Slurs
Sr. Regulator
ok... ja det kunne jeg godt se - og der var nu også temposkift i, men om det er de rigtige kan jeg med god grund ikke sige...
smile.gif
 
Top