Nybegynder til det med musik

HamdennyeJonas

New member
Jeg har besluttet mig for, at jeg gerne vil kunne mestre et instrument. Jeg kommer ellers ud af en musik'spasser'-familie, hvor overhovedet ingen kan spille på noget som helst.
Men jeg har i et stykke tid gået og leget med tanken om enten at begynde at spille på klaver eller guitar. Hvilken ved jeg ikke, allerhelst ville jeg gerne begge, men taget min baggrund i betragning, må jeg nok hellere holde mig til et enkelt til at begynde med.

Mit spørgsmål er så - hvordan kommer man lige i gang med alt sådan noget der? Jeg er, desværre, helt på bar bund omkring det her.
 

Christine Callisen

Commodore of happiness and laughter
Hej

Det lyder da som en rigtig god ide, og hvis jeg var dig ville jeg helt klart vælge guitar. Det er måske nok fordi jeg spiller klaver og i lang tid gerne har villet lære at spille guitar. Jeg synes det må være dejligt at kunne tage sit intrument med sig uden problemer....

Mit forslag må være at du melder dig som "kanin" på universitet eller konservatoriet. Så får du undervisning af en musikstuderende en gang om ugen, og det er vist ikke så dyrt. Det kan du hvert fald starte med, og hvis du så bliver bidt af det, kan det være du skal overveje at finde en privatlærer senere.....

Held og lykke med det!!!

Christine
 

FredeJyllMusic

New member
Må jeg også foreslå guitaren, fordi det er faktisk nemmere at spille end man tror (synes jeg).. Jeg begyndte at spille guitar som 99% nybegynder her den 11 marts 08 og jeg har haft stor glæde af det da jeg allerede har spillet 2 sange ind på youtube.. Men selfølgelig kommer det ikke flyvende til en det kræver meget og attet mere træning, hvis man vil være god..
Men jeg vil foreslå guitaren..

Ps. Jeg har også spillet klaver 4 år i forvejen og jeg synes personligt at guitar er et mere underholdende instrument.. :grin:
 
Top