Arkady Shilkloper i Danmark

hornsalvig

New member
Hej Alle.

Bare fordi vi nu er nogle hornister herinde, vil jeg lige reklamere for en hornist i verdensklasse der spiller koncert i Danmark fredag og lørdag i denne uge (22. og 23. okt. 2004)

Den korte biografi
Arkady Shilkloper er russer, ansat som 17 årig som solohornist i Bolsjoj(hvodden staver man til det??)- operaen. 4 år senere sagde han op fordi han syntes det var for kedeligt (det skulle der mod til at gøre i den til sovjet). Han satte sig for at leve som fuldtids jazzhornist (det skulle der endnu mere mod til!!).
Dette har gjort ham til en af tidens førende jazzhornister med sit helt eget tonesprog, som udspringer i balkan-folkemusikken.

Han spiller på Huset i Ålborg d. 22. okt. og på Jazzhouse i Kbh. d. 23. okt. med sin "Moscow Art Trio" som spiller en slags avangardejazz med stærke folkemusiske rødder fra balkan.

Jeg oplevede Arklady som instruktør på Nordisk Hornseminar 2001 i Tronheim. En udæsvanlig person med helt fænomenale evner. an behersker ikke kun sit horn til fulkommenhed (eller så tæt man nu kan komme - absolut en af de bedste hornister jeg har hørt - både teknisk og musikalsk) men spiller også på flügelhorn og Alpehorn. Jazz på alpehorn og Funk på wagnertuba og elektronik. Han flytter virkelig nogle grænser for en stakkels klassisk hornist som mig.

Vil du opleve en fantastisk musiker, så har du her chancen for at få en oplevelse ud over det sædvanlige...

Salvig
 

hornsalvig

New member
Nu er koncerterne overstået, og det var HEEEEEEEEELT fantastisk.
Læste lige mit indlæg ovenover igen, og det var knap så fantastisk. Det gik vist lidt stærkt. Mage til mange slåfejl skal man da lede længe efter.

Salvig
 
Top