Film Scoring

lucas

New member
Kære forum.
Jeg tænkte på om nogen af jer kan anbefale nogle kuser/skoler m.v. for film- og computerspilsmusik-komposition?
Jeg er interesseret i workshops, foredrag, aftenskoler, alt.
Jeg er selv musiker og prøver kræfter med komposition. Min teoretiske og teksniske viden mht computere, produktion, indspilning osv. er begrænset, men jeg ville meget gerne høre fra folk, der kender til kurser indenfor disse områder - om de så skulle være over mit niveau, så ved jeg da, hvad jeg skal stræbe efter :)

Jeg bor i København, men kurser i resten af Danmark (og udlandet...) har også interesse.

Mvh. Lucas
 

Strunch

New member
Jeg kender ikke til sådan nogle kurser, men har sådan set skrevet musik til film og reklamer alligevel.. Så mit råd til dig vil nok bare være at lave det til et selvstudie ligesom jeg selv gjorde.. Bare søg på de ting du har brug for i Google, læs interviews med komponister og prøv dig frem med software velegnet til scores, f.eks. EWQL Symphonic Orchestra, eller deres Colossus bibliotek (32 GB)..

Det er det bedste jeg kan anbefale nu, men jeg ved også at der er lavet pakker direkte til film komposition, jeg har bare aldrig brugt dem.. Bare drop kurserne, bliv hjemme og lær det dobbelte :)
 

lucas

New member
Hej Strunch
Jeg vil prøve den software, du anbefalede og så ellers se, hvor langt jeg når.

Tak for tippene.
 
Top