Forslag til Københavnertur

Jette

Rear Admiral of O Theatre & the 4 - 1 + a few more
Regner med at tage over at se Matisse udstillingen, så jeg ville lige høre jer "indfødte" om der var nogen gode forslag til hvad man ellers kunne se/lave i København
smile.gif



Jette
grin.gif
 

Rune Vejby

Commodore of Water Music
Hej Jette,


Jeg må indrømme at jeg ikke er særligt velinformeret om kulturelle happenings i København lige for øjeblikket, desværre...
Dog kan det altid anbefales at tage et kig på hjemmesiden www.aok.dk hvor du kan blive ganske velinformeret om alt hvad der sker i Kbh.

Håber det hjalp en smule
smile.gif


kh
Rune
 

Jette

Rear Admiral of O Theatre & the 4 - 1 + a few more
Det er nu ikke fordi det behøves at være noget vildt, det kunne såmænd bare være et godt sted at spise, en god butik, ja hvad ved jeg, kort og godt tidsfordriv (men gerne spændende tidsfordriv
smile.gif
). Den eneste betingelse er, at man skal kunne komme derhen på gåben (max 5 km, mere gider jeg altså ikke at gå
snore.gif
) eller med offentlige transportmidler, for jeg lader bilen blive hjemme, skal ikke nyde noget af og køre rundt i København
shocked.gif
. Men tak for tippet, har været inde og kigge lidt

Jette
grin.gif
 

Jette

Rear Admiral of O Theatre & the 4 - 1 + a few more
Er der virkelig ikke noget som man personligt kan anbefale i København. Hmm måske skulle jeg have lavet det til en konkurrence istedet, hvor vinderen fik en kage
tongue.gif


Jette
 

corno

Vice Admiral of Notes, Dots & at times also Slurs
Sr. Regulator
Bare lige så du ikke bliver skuffet.
wink.gif
- Louisiana, hvis du ikke har været der, ligger i Humlebæk - ca. 35 km nord for København - lidt besværlig at komme til medmindre man kommer i bil (der er nok en 10-15 minutters gåtur fra stationen i Humlebæk). Så når du spørger om hvad der "ellers er at lave i København" så ville det svare til hvis jeg skulle se en udstilling i Svendborg eller Fåborg og så spørger om hvad der ellers er at lave i Odense
wink.gif
- for gåafstandsmæssigt fra Louisiana er der ikke så meget (andet end natur, hvilket selvfølgelig kan være flot nok at se på).
smile.gif


Men nå det så er sagt
grin.gif
... hvor I København skal du hen? den er jo forholdsvis stor og selvom man sagtens kan komme rundt med offentlige transportmidler så tager det jo også lidt tid, så hvis du planlægger at være i en bestemt del af byen (eller uden for - for mange med bopæl vest for storebælt er Sjælland ofte lig København
wink.gif
) vil det være smartest at se om der fandtes noget spændende til dig der.

Thomas
 

Jette

Rear Admiral of O Theatre & the 4 - 1 + a few more
grin.gif
ja vi fynboer er uforbederlige Sjælland=København. Planen er at jeg vil køre med min svoger (tidlig om morgenen) til København, ved ikke lige hvor hen i København, men jeg vil gå ud fra, at han kan sætte mig af ved Hovedbanegården (det er det eneste jeg lige kender
whistling2.gif
). Jeg vil tage op til Louisiana først (de åbner vist kl 10) og derefter er jeg parat til, at tage hvor som helst hen, der er ikke nogen bestemt bydel jeg vil til (jeg skal bare lige have fat i et kort, så jeg ikke fare vild
smile.gif
).Jeg regner først med at tage hjem om aftenen eller så længe benene nu kan holde. Natur har ingen interesse, jeg kommer jo fra landet, så jeg har rigelig med natur hjemme
grin.gif
, men ellers er jeg åben for alle forslag

Jette
smile.gif
 

Christine Callisen

Commodore of happiness and laughter
Okay jeg er meget opsat på at vinde den kage så her er mine forslag:

1. Dronningens kjoler / Marys brudekjole. Ja det var jo noget som jeg helt klart ville se. Og jeg TROR nok det ligger ved Amalienborg i en kælder eller lignende, men er ikke helt sikkert. Det kan hvert fald slåes op på nettet!

2. Kanalrundfart. Det er simpelthen SÅ hyggeligt, og rigtig flot! Er selvfølgelig bedst hvis vejret er godt! Men... sådan en tur skal du altså næsten tage!

3. Planetariet. Ligger lige 500 meter fra Det Ny Teater. Det er os meget spændende.

4. Eksperimentariet. Det er super sjovt at se og mange ting man selv skal prøve... Helt klart et besøg værd.

5. Rundetårn. Det er selvfølgelig ikke et besøg der tager flere timer, men det er alligevel en god oplevelse. Flot at se København fra oven.

6. Nationalmuseet. Det er et besøg værd - andet er der ikke at sige til det.

7. Den lille havfrue. Desværre er det en god gåtur ud på langelinje, men hvis du tager kanalrundfarten MENER jeg at du kommer forbi den lille havfrue.

8. Jamen så er der jo Tivoli - måske ikke så sjovt alene, men det er jo en flot have!!

9. GÅGADEN. Ingen Københavner tur uden en go gang shopping. Det er næsten vigtigere end at få noget mad den dag!!!

JA nu kan jeg ikke lige komme på mere - men hvis jeg kommer i tanke om noget, skriver jeg det lige. Håber meget jeg har kvalificeret mig til den kage!!!

- Christine
 

Jette

Rear Admiral of O Theatre & the 4 - 1 + a few more
Tænkte nok det hjalp at skrive det magiske ord KAGE
grin.gif
. Jeg tør ikke lige at skrive ALLE endnu (har jo set hvilken effekt ordet kage har herinde
smile.gif
), men med mindre der kommer en hel hær af svar/forslag, skal jeg da med glæde invitere alle på kage (nu når hr. Magle ikke kan ta sig sammen
tongue.gif
). Jeg bliver jo også nød til at tjekke det der kagested ud som i altid snakker om
grin.gif
.
Tak for forslagene. Kanalrundfart lød helt godt. Rundetårn går ikke, lider af højdeskræk
shocked.gif
. Tivoli regner jeg med at tage over til når de har juleudstilling. Planetariet og Eksperimentariet har jeg været, men det er godtnok 10 år siden, så måske

Jette
grin.gif
 

Christine Callisen

Commodore of happiness and laughter
Okay - den kanalrundfart var os det forslag jeg bedst kunne lide. Og så selvfølgelig det med de royale kjoler
grin.gif


- Christine

Ps. Corno det var en side lige efter mit hoved!
tongue.gif
 

Jette

Rear Admiral of O Theatre & the 4 - 1 + a few more
Jep Thomas, det var det sted jeg tænkte på, har allerede udset mig et par favoritter
smile.gif
, så frem med forslagene, hvis i er lækkersulten efter laglace kage
grin.gif
(man skal jo lade som om man er millionær engang imellem
wink.gif
), men det er stadig med forbehold for at jeg ikke skal have en hel hær med (jeg er nemlig ikke millionær
frown.gif
). Ja kanalrundfarten lød rigtig godt, jeg håber bare ikke jeg blivet søsyg. Har før præsteret at blive søsyg selvom det var havblik, så prøv at forstil jer, hvordan jeg så ud,da jeg skulle med færge til Færøerne
nut.gif


Jette
 

Nalia

Commodore of History & Muses
Typisk, her ville jeg anbefale La Glace og så kommer Kagernes Mester mig i forkøbet
grin.gif

Ja, jeg er jo en rigtig Strøg-kender. Kommer der meget ofte -for ofter er der nogle der mener
crazy.gif

Nogle af mine faste steder:
Baresso, der er flere Baresso inde i byen.
Italiano ved Vor Frue Kirke, laver gode italienske retter. Rigtig søde tjenere
up.gif

På Hotel D`Angleterre for man rigtig god kaffe/the og der er rigtig hyggeligt.
Forretninger:
Illum, Magasin, Wolford, Gucci, George Jensen, MaxMara, Stampe, Birger Christensen.
Og sidst på måneden: Zara, Mango, Fcuk (ved ikke helt om den måske høre til ovenover
blush.gif
)

På Amalienborg er der et lille museeum, måske er det der, Mary´s brudekjole er udstillet
smile.gif

Kongenshave og Rosenborg er også et emne.

Tja, det var hvad jeg ligge kunne komme på
angel.gif
 

Jette

Rear Admiral of O Theatre & the 4 - 1 + a few more
Takker
up.gif
. Så skulle min tur hvis snart være booket op. Middagsmaden og desserten er hjemme (det jo det vigtigste
grin.gif
). Kaffe er ikke lige mig, det bruger jeg stort set kun om natten, til at holde mig vågen på arbejde. Kanalrundfart, strøgtur, Rosenborg eller Natinalmuseet, Kongenshave. Så må jeg se om det tidsmæssigt kan lade sig gøre, har ikke rigtig styr på afstanden mellem de forskellige ting og hvor lang tid de tager
nut.gif
. Man er selvfølgelig stadig velkommen til at komme med forslag
smile.gif


Jette
 

Nalia

Commodore of History & Muses
Rosenborg Slot ligger i Kongenshave, Nationalmuseet ligger ved Christiansborg Slot, som er lige ved Illum/Strøget. Kanalrundfarten er fra Nyhavn, som er ved Kongens Nytorv/Magasin/Det Kongelige Teater/Hotel D´Angleterre, hvor Strøget starter.
Så det er vist bare at gå til den
grin.gif


Hvis du pludselig ikke aner hvor du er, så find en computer/netcafée og bare fortæl hvad der er af cafeer o.lign i nærheden, så skal jeg nok lede dig på rette vej
cheers444.gif
 

Jette

Rear Admiral of O Theatre & the 4 - 1 + a few more
Ja det er ikke sådan når bønderne kommer til storbyen
grin.gif
. Hmm jeg synes at kunne huske de steder du nævner, men jeg må nok indrømme at inde i midt hoved
nut.gif
ligger de vidt forskellige steder. F.eks. mener jeg at kunne huske Illum, men jeg kan ikke lige mindes Christiansborg Slot lå der (men det er jo nok ikke blevet flyttet siden sidst
grin.gif
). Det er nok meget godt at jeg har noget "net-hjælp" i baghånden(er kodeordet kage
tongue.gif
) ellers kan det da godt være, at det til en 14 dages udflugt istedet
blush.gif


Jette
grin.gif
 

Nalia

Commodore of History & Muses
Illum ligger ved "Storkespringvandet", når du gå over Højbro Plads, står du ved Christiansborg
smile.gif

Ja, jeg er jp nærmest opvokset på Strøget, så for mig er det jo ganske nemt bare at slynge et par pladser ud, og sige "Drej til højre ved Mango" eller noget i den stil
grin.gif


Jeg kan godt oøjes med en Chai-cino (det er en form for the, hvis nogle undrers), ingen kage
wink.gif
 

Jette

Rear Admiral of O Theatre & the 4 - 1 + a few more
Det er vist bare min stedsans eller rettere manglende stedsans
smile.gif
. Har før faret vild i København, skulle til Nørrebro, men havnede ved Tivoli og jeg havde endda et kort
banghead3.gif

Kan det næsten passe, at der er et ikke kage spisende medlem af MIMF, jeg troede næsten det var et krav for at blive medlem
wink.gif
. Men vi siger da Chai-cino så
grin.gif


Jette
smile.gif
 

Jette

Rear Admiral of O Theatre & the 4 - 1 + a few more
Christiania, havde jeg slet ikke tænkt på. Der har jeg heller ikke været, kun set det i tv og det er jo kun når der har været ballade
smash.gif
, så måske jeg skulle prøve, at tjekke det ud i virkeligheden. Hmm jeg må vist hellere få fat i et kort eller få en chip i skoen, så jeg kan spores
grin.gif


jette
grin.gif
 

corno

Vice Admiral of Notes, Dots & at times also Slurs
Sr. Regulator
Ja, du må lige huske den skudsikre vest og så huske at smutte derfra igen inden mørkets frembrud...
wink.gif


Hvis du nu få bevæget dig ud på Amager kan du jo slå et lille sving forbi det nye operahus, omend ikke verdens flotteste bygningsværk så alligevel interessant at se især indefra men også udefra.
smile.gif
 
Top