Musikfilm

Tore Rex Andersen

New member
Musikfilm -Hvad er det?

Musikfilm -Hvad er det?

Ideen om at lave et univers der spiller sammen på kryds og tværs er set før, men da file-sharing af musik tog fart, skete der noget nyt. Musikkere sælger ikke længere kun musik, men total-oplevelser.
Det knytter musik branchen og film branchen sammen på en ny måde. Dvs. at musikvideoer nu skal underbygge et univers og det er derfor ikke længere tilstrækkeligt med en video, hvor bandet står og spiller. En band-præsentations-salgs-video.

Grim Film tager nu initiativet til en ny genre, der er opstået i dette samarbejde; Musikfilm. Dette ændrer nogle ting i forholdet mellem musikkerne og dem der laver musikfilmene. Det er en delt indsats og skal derfor også være en delt fortjeneste. Der er mange positive aspekter i dette f.eks har folk der laver film, tit et stort netværk af dygtige visuelle mennesker. Det kommer musikkerne til gode alle steder i deres fremtræden. Plade cover, scene opbygning, VJ shows og mere.

Grim Film har lavet Suspekt en lille film til deres titel track Prima Nocte, fra Prima Nocte pladen. Historien er noget fragmenteret, da en del af den, allerede findes i coveret.

Videoen er her:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XS8xa69gWns[/youtube]


Mvh Tore
Grim Film Entertainment
http://www.grimfilm.dk



EDIT: flere typo's
 
Last edited:

Frederik Magle

Administrator
Staff member
ADMINISTRATOR
Regulator
Hej Tore,

Det er en flot video - eller, musikfilm. Og godt initiativ til at redefinere musikvideo-genren!
 

Tore Rex Andersen

New member
Hej Tore,

Det er en flot video - eller, musikfilm. Og godt initiativ til at redefinere musikvideo-genren!


Tak for ros Frederik.

Det skal bare lige gå op for hele branchen at vinden er vendt og dem der klamrer sig til rettigheder, går til bunds, hehe.

Jeg vil iøvrigt rigtig gerne være med til at skabe nogle flere live total-oplevelser, sammen med resten af Grim Film Entertainment. Søsætte "den nye stil"

(Gad vide om jeg trænger til en sejltur, når nu jeg bruger så mange søvandsmetaforer?)

Vi, Michel Winckler-Krog og jeg, gjorde det lidt med Suspekt - Prima Nocte cover-arten, men det kunne være mere gennemført, stadig uden af blive for meget. Man kunne havde udnyttet den smule storytelling, jeg lavede, bedre, men det kræver at der bliver sat lidt mere tid af til det :)
 
Top